Banner
Gıda Teknolojisi Facebook Gıda Teknolojisi Twitter Gıda Teknolojisi RSS
Pınar Süt şimdi Avrupa marketlerinde

Türkiye’de nesilleri büyüten Pınar Süt, Avrupa’da yaşayan tüketicilerine de daha geniş bir ürün portföyü sunmak için çalışmalarını hızlandırdı. Avrupa’da yaşayan tüketicilerinden ve müşterilerinden gelen talep doğrultusunda Pınar Süt, Avrupa marketlerindeki raflarda yerini aldı.

 




pinar_sut.jpg

Almanya’da Pınar Foods GmbH Şirketi tarafından satışa sunulan Pınar Süt, Avrupa Birliği ülkelerine satışa çıkan ilk Türk süt markası oldu. Pınar Süt; Almanya, İngiltere, Fransa, Belçika, Hollanda, Danimarka, İsveç, İsviçre, Avusturya ve Yunanistan’da satışa başladı.

Türkiye’de gıda sanayisinin öncüsü Yaşar Gıda ve İçecek Grubu, Pınar markasının bölgesel bir güç haline gelmesi için çalışmalarını sürdürüyor. Almanya’da faaliyet gösteren Pınar Foods GmbH, bir ilki gerçekleştirdi ve Pınar Süt, Avrupa Birliği ülkelerinde satışa sunulan ilk Türk süt markası oldu.

Pınar Süt, ilk aşamada 1 litrelik ambalajda, başta Almanya olmak üzere, İngiltere, Fransa, Belçika, Hollanda, Danimarka, İsveç, İsviçre, Avusturya, ve Yunanistan’da satışa çıktı.

Pınar Foods GmbH tarafından piyasaya sürülen Pınar Süt; Türkiye’deki üretim prensipleri doğrultusunda Avrupa’da üretildi.

Pınar’ın Avrupa ülkelerine yatırımlarını özetleyen Yaşar Holding Yönetim Kurulu Başkanı İdil Yiğitbaşı, Yadex ve Pınar Foods GmbH şirketleri ile 1980 yılından bu yana Avrupa’da bulunduklarını ve 32 yılı aşkın bir süredir Pınar markalı ürünlerin Avrupa’da pek çok markete girmesini sağlamak için çalışmalarını sürdürdüklerini aktardı. Yiğitbaşı, “Pınar markası AB pazarına 1985 yılında Türkiye’den gerçekleştirilen Pınar Su ihracatı ile girdi. Avrupa Topluluğu mevzuatları dolayısıyla Pınar markalı gıda ürünlerinin AB ülkelerinde üretilmesi ve satışı hedefiyle 2000 yılında Pınar Foods GmbH şirketi kuruldu. Bu süre zarfında Pınar markalı ürünlerimiz özellikle Avrupa’da yaşayan Türkler tarafından yoğun talep gördü” diye bilgi vererek bugün Pınar markasının Avrupalı tüketiciler tarafından da tanındığının altını çizdi.

Yeni ürün geliştirme sürecinde Türk tüketicilerin talep ve önerilerini değerlendirdiklerini ve Pınar Süt’ü Avrupa’da tüketicilerden gelen talepler doğrultusunda piyasaya sürdüklerini aktaran İdil Yiğitbaşı, “Pınar Süt dışında Avrupa marketlerinde Pınar tam yağlı ve yarım yağlı beyaz peynir, Kahvaltı Keyfi Beyaz Peynir serisi, kaşar peyniri, keçi ve koyun peyniri, Pınar Beyaz, homojenize yoğurt, süzme yoğurt, ayran, Pınar meyve suları, Şölen markalı et ürünlerimizi tüketicilerimizin ve müşterilerimizin beğenisine sunduk. Ürünlerimizle müşterilerimizden olumlu tepkiler alıyoruz” diye bilgi verdi.

Pınar Foods GmbH ve Yadex olarak, Avrupa Birliği ülkelerinde 2011 yılında 66.8 milyon Euro’luk brüt ciro gerçekleştirdiklerini aktaran Yiğitbaşı, Pınar Süt’ün satışa sunulmasıyla bu rakamı daha da arttırmayı hedeflediklerini belirtti.